راه های افزایش فروش

۸ بازديد

راه های افزایش فروش

هر کسب و کاری به منظور افزایش فروش راه اندازی می شود. در هر کسب و کاری که باشید مشتریان برای رفع نیازشان به سراغتان می آیند و اگر نتوانید نیاز آنها را به خوبی برطرف کنید به سراغ رقبایتان خواهند رفت. به همین خاطر داشتن شناخت کافی نسبت به مشتریان و نیاز های آنها از مهم ترین راه های افزایش فروش است.

1-مشتریان فعلی خود را حفظ کنید

حتماً شما هم شنیدید که نیمی از مشتریان قدیمی کسانی هستند که در آینده دوباره از شما خرید می‌کنند! پس به زبان ساده خریداران قدیمی را خوشحال کنید تا کسب‌وکارتان رونق بگیرد! برای ارتباط با مشتریان قدیمی هر هفته می‌توانید ساعتی را به این کار اختصاص دهید. مثلاً با خبرنامه پیامکی یا ارسال ایمیل از آن‌ها بابت خرید از فروشگاه تشکر کنید، پیشنهادهای جدید خرید یا کد تخفیف را برایشان ارسال کنید. یادتان باشد مشتری وفادار بهترین تبلیغات برای همۀ کسب‌وکارهاست.

 
توصیه برای کسب و کار ها: سامانه حضور و غیاب آنلاین کارمندان

2-شناخت مشتریان و نیاز هایشان

همانطور که گفتیم، «فروش یعنی کسب درآمد از طریق رفع نیاز افراد مختلف». برای این‌ کار اول باید بدانیم محصول یا خدمات ما، چه نیازی را بر طرف می‌کنند، سپس گروهی از افراد که خواستار این برطرف شدن این نیاز هستند را مشخص کنیم. اگر ما در تشخیص نیازی که بر طرف می‌کنیم یا تعیین مشتریانی که خواستار محصول یا خدمت ما برای رفع نیازشان هستند، دچار اشتباه بشویم، هرگز نخواهیم توانست به پیش‌رفت و افزایش فروش در کسب‌وکار خود برسیم.

3-برای مشتریان ارزش خلق کنید

یکی از راه های فروش، دنبال کردن درخواست های مشتری و در نتیجه دادن ارزش واقعی به اوست. این کار باعث می‌شود معامله تحت اختیار مشتری نباشد و شما بتوانید به درستی به مشتری مشاوره دهید و نیازهای واقعی او را درک کنید. پس برای افزایش فروش باید خودتان در پی فهمیدن نیازها و چالش‌های واقعی مشتریانتان باشید تا بتوانید با ارائه روش های مناسب، ارزشی برای او خلق کنید.

4-با تکنیک های مختلف مشتریان را راضی نگه دارید

کمپانی نتفلیکس (Netflix) یکی از نمونه‌های عالی برای ایجاد وفاداری نسبت به یک برند در مشتریان است. این پلتفرم با افزودن دائمی امکانات جدید و بهینه‌سازی الگوریتم‌ها، همواره رضایت مشتریان را به دست آورده است و همین به‌روز‌رسانی‌ها و سهم بزرگ نتفلیکس در بازار، باعث شد تا با وجود شرکت‌های قدرتمند دیگر، نتفلیکس جایگاه خود را از دست ندهد. مشتریان اشتراک خود را در نتفلیکس هرگز لغو نکردند، چرا که هر روز امکانات و بهبود‌های بهتری را در آن می‌دیدند و به ارزشمندی آن احترام می‌گذاشتند.

توصیه برای کسب و کار ها: نرم افزار محاسبه حقوق و دستمزد آنلاین

5-تبلیغات از مهم ترین راه های افزایش فروش است

تبلیغ کردن یکی از مؤثرترین راهکارهای عملی افزایش فروش است. قبلاً در کلی از مقالات خود، راجع به تبلیغات و جنبه‌های مختلف آن صحبت کردیم. گاهی خوب است که هزینه کنید و برای برندتان توجه بخرید! البته درست تبلیغ‌کردن هم را نباید فراموش کرد.

اگر شناخت کاملی از مشتری و بازار داشته باشید، می‌توانید مناسب‌ترین کانال را برای تبلیغات انتخاب کنید. کانالی که با کم‌ترین هزینه، بیشترین آورده را برای‌تان به ارمغان آورد. البته لازم است با تبلیغات هم به‌خوبی آشنا باشید.

برای مثال، آیا پخش تراکت فروش خوبی برای شما رقم می‌زند یا به تبلیغات بیلبوردی نیاز دارید؟ شما همچنین می‌توانید با گذاشتن استند هم توجه مشتریان راغب را جلب کنید. تبلیغات روی بدنهٔ اتوبوس‌ها و همچنین تبلیغات در مترو (مثل دستگیره‌ها) هم فرصت خوبی برای جذب آن‌هاست! اما این‌ها تنها راه‌های موجود نیستند. کلی راه دیگر برای بیشتر کردن فروش وجود دارد؛ مثلاً بهره‌ بردن از گوگل.

6-نظر سنجی داشته باشید

در مورد چگونگی استفاده مشتریان از محصولات و خدمات خود تحقیق کنید. محصولات شما ممکن است از ویژگی‌های زیادی برخوردار باشد، اما مشتریان فقط از یک یا دو ویژگی آن استفاده کنند. آن‌ها همچنین ممکن است در استفاده یا اجرای سایر قسمت‌های محصولات یا خدمات شما مشکل داشته باشند. تحقیق  در این زمینه، این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا کیفیت ارائه محصولات یا خدمات خود را ارتقا دهید، یا قیمت آن‌ها را با توجه به نیاز مشتریانتان تنظیم کنید.

حنما نظر آن‌ها درباره کیفیت و نحوه ارائه محصولات و خدماتتان را جویا شوید و از آن‌ها بخواهید احساس و نظرشان را بیان کنند. این‌گونه می‌توانید متوجه شوید که در چه مواردی عملکردتان ضعیف است و چه کمبودهایی دارید و یا کجا با مشکل روبرو هستند. همچنین متوجه می‌شوید چه عواملی موجب حس خشنودی و رضایت مشتری می‌شود و آن‌ها را تقویت کنید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.