نرم افزار مدیریت منابع انسانی

۸ بازديد

نرم افزار مدیریت منابع انسانی

نرم افزار مدیریت منابع انسانی در واقع یک مکمل کامل برای انجام کار های شرکت و سازمان شما است که به شما کمک می کند کار ها را به صورت اتوماسیون و سیستمی انجام دهید و شما را از خطا های انسانی دور می کند. یک نرم افزار منابع انسانی خوب باید به شما سامانه هایی را ارائه دهد تا کار هایی همچون محاسبه حقوق و دستمزد کارکنان، محاسبه دقیق ساعات کاری کارمندان، ذخیره و دسته بندی اطلاعات پرسنل، تعریف شاخص کلیدی عملکرد کارمندان و تقویم کاری آنلاین برای ثبت رویداد ها، جلسات و روز های کاری و تعطیل کاری را توسط برنامه و به صورت اتوماسیون انجام دهید.

نرم افزار مدیریت منابع انسانی برای سازمان ها و نیروی انسانی آنها این امکان را فراهم می کند تا زمان، منابع و هزینه های خود را به شکل بهینه ای مصرف کنند و آنها را روی مسائل سودآور متمرکز کنند.

مزایای نرم افزار مدیریت منابع انسانی

  • از بین رفتن خطا های انسانی مخصوصا در زمینه مالی

  • ساده شدن فرایند ها کاهش بسیاری از فرایند هایی که به عهده مدیریت منابع انسانی است

  • حذف کاغذ بازی های مدیریتی

  • حذف شیوه ی سنتی برای بایگانی کردن مدارک جا گیر و وقت گیر

  • عدم مفقود شدن مدارک و اطلاعات پرسنل

  • عدم اشتباه در محاسبه ساعات کاری کارمندان

  • ایجاد شرایط عادلانه برای نیروی انسانی و مدریت آن

  • کاهش اتلاف وقت و انرژی و هزینه برای مدیریت

حضور و غیاب آنلاین با نرم افزار مدیریت منابع انسانی

قطعا شما به عنوان مدیر شرکت یا مدیر منابع انسانی با چالش هایی از قبیل درخواست های مکرر کارمندان برای دریافت مرخصی، بررسی ساعات کاری کارمندان و ورود و خروجشان، چک کردن صحت اضافه کاری کارمندان و... رو به رو هستید. کاغذ بازی ها و صرف وقت برای این کار های جزئی و ساده انرژی و وقت زیادی از شما می گیرد.

در یک نرم افزار منابع انسانی کارامد تمام این فرایند های مرتبط با حضور و غیاب آنلاین کارمندان در وقت بسیار کمی انجام می شود. ورود و خروج کارمندان به صورت آنلاین در سامانه ثبت می شود و شما هر وقت نیاز داشته باشید می توانید گزارش دقیقی از آنها مشاهده کنید. کارمندان شما هر وقت مرخصی بخواهند در سامانه درخواست خود را برای مرخصی روزانه یا ساعتی و استحقاقی یا استعلاجی ثبت می کند و اعلان آن در پنل مدیریت برای شما نمایش داده می شود و شما بر اساس روال کاری شرکتتان درخواست ها را قبول یا رد می کنید و دیگر نیاز به کاغذ بازی و بحث کردن با کارمندان ندارید.

این مسئله در مورد اضافه کاری هم صدق می کند، سیستم به طور خودکار ساعات بیشتر از تایم کاری را اضافه کاری حساب می کند و تا شما اضافه کاری را تایید نکنید در فیش حقوقی کارمند لحاظ نمی شود.

محاسبه حقوق و دستمزد با نرم افزار مدیریت منابع انسانی

یکی دیگر از چالش های سازمان ها و شرکت ها، امور مالی و حسابداری است. به خصوص محاسبه حقوق و دستمزد آنلاین کارمندان که هر چه تعدادشان هم بیشتر باشد این کار دشوار تر و وقت گیر تر می شود. با استفاده از نرم افزار مدیریت منابع انسانی این وظیفه به سامانه حقوق و دستمزد سپرده می شود و دیگر نیازی به محاسبه و حساب کتاب به صورت دستی ندارید و تمام مسائل مالی مرتبط با حقوق و دستمزد کارمندان به صورت خودکار توسط سامانه محاسبه می شود و فیش حقوقی کارمندان را صادر می کند. این جزئیات شامل محاسبه کارکرد شیفت، مرخصی، پاداش، حق بیمه و... است که دیگر نیاز ندارید آنها را به صورت دستی وارد کنید یا حساب کنید.

طبقه بندی اطلاعات کارمندان

با وجود یک نرم افزار مدیریت منابع انسانی کامل دیگر نیاز به جمع آوری مدارک کارمندان به صورت فیزیکی و آرشیو کردن آنها ندارید. هر کدام از کارمندان از طریق پنل شخصی خود مدارک مورد نیاز شرکت را آپلود می کنند و مدیریت شرکت در سامانه، مدارک را چک می کند و در صورت درست بودن آنها را تایید می کند. این مدارک و اطلاعات کارمندان به صورت دسته بندی شده و منظم همیشه در سامانه در اختیار شما است و در صورت نیاز به راحتی با یک سرچ ساده می توانید به آنها دسترسی داشته باشید.

سامانه ارزیابی عملکرد کارمندان با شاخص های کلیدی (KPI)

شما می توانید طبق کارمندان و تیم های مختلفی که در شرکتتان هستند شاخص های کلیدی عملکرد متنوع تعریف کنید و به صورت روزانه، هفتگی یا ماهانه عملکرد پرسنل را بسنجید و با اینکار کارمندان حرفه ای و غیر حرفه را بشناسید و به فکر رشد و اصلاح آنها باشید تا بهره وری سازمان را بیشتر کنید که نتیجه اش رشد و سودآوری سازمان است.

مدیران می توانند شاخص های کلیدی برای سنجش عملکرد کمی یا کیفی تعریف کنند، در واقع برای نوع کارمند شاخص کلیدی تعریف کنند. حتی برای افرادی که به صورت پورسانتی حقوق می گیرند میتوانید شاخص هایی تعریف کنید تا طبق میزان فروششان حقوق دریافت کنند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.